"Кібербезпека" 2021 - 2022 н. р.
Листопад
У сучасному світі Інтернет - це невід'ємна частина нашого життя. Він має як позитивні, так і негативні сторони. Саме з ними необхідно знайомити дітей. У 1 класі була проведена година спілкування 'Безпека в інтернеті". Учні повторили правила безпеки, переглянули відеоролик "Безпечний інтернет для дітей" та мультфільм"Найжахливіший тиждень Петрика".
У 8 класі пройшов інформаційно-пізнавальний захід" Кібербулінг або агресія в інтернеті:способи розпізнавання і захист", на якому учні розглянули і обговорили актуальні питання кіберзлочинності, анонімності користувачів і захисту авторських прав в мережі Інтернет.
Жовтень
Покоління сучасних дітей вже не уявляє світ без Інтернету. Всесвітня мережа створює не лише можливості, а й чимало загроз. Ми не можемо зупинити прогрес, але можемо зробити Інтернет безпечнішим для своїх дітей.
На годині спілкування з учнями 3 класу була проведена інформаційна година "Безпека дітей в Інтернеті. Кібербулінг". Під час перегляду відео та презентації діти дізналися:
- Що таке кібербулінг?
- Як відбувається кібербулінг?
- Що робити жертві кібербулінгу?
- Які є шляхи вирішення даної проблеми?
Учні закріпили свої знання про кібербулінг під час гри на платформі LearningApps.
З учнями 6 класу проведено годину спілкування на тему " Безпечний інтернет "Діти отримали інформацію про кібербулінг, працювали в групах. Ознайомилися з правилами інтернету та до кого звертатися у разі булінгу.
Вересень
Оскільки цифровий світ є частиною реального життя, в мережі також потрібно дотримуватися правил поведінки. Тому важливо навчити юних користувачів правил поведінки та спілкування в рамках цифрових медіа. Про це необхідно говорити змалку. Саме тому з учнями 1 класу була проведена година спілкування " Безпека в інтернеті". Учні мали можливість взяти участь в інтерактивній вправі"Мікрофон"(діти висловлювали свої думки щодо користі інтернету), потім обговорили в парах, яку шкоду приносить інтернет та розглянули правила безпеки.
З учнями 4 класу була проведена виховна година "Безпечний інтернет для дитини" Учні переглянули соціальний ролик про безпечний інтернет, повторили правила інтернет-безпеки,попрацювали в групах,створивши перелік позитивного і негативного від користуванням інтернетом. Як підсумок, "побудували будинки", в яких відобразили користь і шкоду при користуванні інтернетом.
Учні 9 класу провели інформаційну хвилинку на тему " Кібербулінг: загроза XXI століття". Учні активно брали участь в обговоренні актуальної проблеми і всі разом досліджували основні причини та різновиди кібербулінгу. Діти отримали не тільки нову інформацію, але й поповнили свій лексичний словник, дізнавшись про такі специфічні форми мовної агресії, як флеймінг ( суперечка заради суперечки), тролінг ( мовна провокація). Після обговорення, діти наводили приклади реальних історій, свідками яких були.
Учні 10 класу прийняли активну участь в тренінгу « Безпека спілкування у мережі Інтернет» метою якого є : забезпечення та розуміння поняття про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; розвиток навичок протидії виявам агресії та насилля, сприяння безпечному спілкуванню в мережі Інтернет; виховання почуття самозбереження свого життя і здоров’я.
Діти переглянули презентацію "Безпека дітей в Інтернеті", заповнили анкету щодо виявлення рівня безпечної поведінки підлітків в Інтернеті. Успішно справилися учасники тренінгу з робота в групах «Плюси та мінуси Інтернету». Завдання: команда «плюс» наводить приклади позитивного впливу Інтернету. А команда «мінус» - розповідає про негативний вплив Інтернету.
"Безпека в інтернеті" 2020 - 2021 н. р.
Безконтрольний доступ до Інтернету може мати негативні наслідки для дитини!
Саме тому з учнями 2 класу була проведена інформаційна година, присвячена безпечному Інтернету. Ми обговорили 10 золотих правил користування Інтернетом, дивились мультфільм про хлопчика, який дізнався, що в Інтернеті є не тільки багато цікавих, але і небезпечних речей. А також за допомогою онлайн-гри закріпили правила безпеки користування Інтернетом та пограли у вікторину.
На занятті - тренінгу учні 5 класу виконали різноманітні вправи " Знайомство ","Мої очікування", "Полюси та мінуси інтернету", " Зроби вибір", а також згадали ,що таке "булінг" та "кібербулінг ",а завершальною і творчою вправою було завдання створити малюнок " Я за безпечний інтернет"
У 7класі був проведений пізнавальний захід “ Інтернет надихає”, на якому учні спробували дати відповідь на запитання” Інтернет- місце позитиву і натхнення чи ...?‘’,визначити мотиви запропонованих постів та іхній вплив на оточуючих, познайомились з такими поняттями як” цифрове благополуччя”/ добробут.
З метою виявлення рівня безпечної поведінки учнів в Інтернеті у 8 класі проведено анкетування"Радості та сльози Інтернету". Учні відповідали на питання, підкреслюючи обраний варіант, та вказували власну думку у питаннях які стосуються розумного підходу до комп'ютерних ігор, та як з користю застосовувати сюжети та зміст відеопродукції.
На сьогоднішній день Інтернет став потужним засобом навчання. Освітні ресурси допомагають дітям прискорити й оптимізувати навчальний процес, підвищують його якість. Але обізнаність дітей щодо безпеки в кіберпросторі залишається дуже низькою. Тому з учнями 4 класу було проведено анкетування щодо виявлення рівня безпечної поведінки в Інтернеті, переглянуто відеоролик "10 золотих правил безпеки в Інтернеті", а також діти залюбки пограли в гру "Хто більше?"(на знання термінів, які використовуються в мережі Інтернет) та презентували роботу у групах.
Учні 3 класу переглянули та обговорили мультфільм "Безпека дітей в інтернеті"
Учні 9 прийняли активну участь в тренінгу «Безпека спілкування у мережі Інтернет», метою якого забезпечення та розуміння поняття про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; розвиток навичок протидії виявам агресії та насилля, сприяння безпечному спілкуванню в мережі Інтернет; виховання почуття самозбереження свого життя і здоров’я.
Діти переглянули презентацію «Безпека дітей в Інтернеті«, заповнили Анкетущодо виявлення рівня безпечної поведінки підлітків в Інтернеті.Цікавою виявилась вправа «Мій Нікнейм».Учні називали або придумувалисвій нікнейм, улюблену соціальну мережу і для чого вони її найчастіше використовують.
Успішно справилися учасники тренінгу зроботою в групах «Плюси та мінуси Інтернету».Завдання: команда «плюс» наводить приклади позитивного впливу Інтернету, а команда «мінус» - розповідає про негативний вплив
Учні початкових класів переглянули Казку про Інтернет. Цікава казка про павучка Кузю, який допоміг створити Всесвітню мережу у віртуальному лісі, допоміг молодшим школярам опанувати правила безпеки в Інтернеті.
Фіксики допомогли закріпити знання правил користування Інтернетом.
З учнями 5 класу проведено інформаційну годину "Кібербулінг або агресія в Інтернеті", під час якої учні поглибили знання про кібербулінг. Діти дізнались, як відбувається цькування в соцмережах; як захиститися від кібербулінгу; що робити жертві онлайн-цькування та як їй допомогти.
З метою поглиблення знань про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяння обізнаності учнів про небезпеки, які існують в соціальних мережах, про шляхи їх подолання з учнями 6 класу проведено виховну годину-тренінг «Подорож безпечною Мережею».
Діти взяли участь у грі, ознайомилися з поняттями «комп’ютерний вірус» та «кібер-хуліганство»; виконали вправу-тренінг «Квітка», під час роботи над якою обговорили, навіщо потрібен «Нікнейм» в інтернет-спілкуванні. Шестикласники розробили пам’ятки про безпечне користування мережею і намалювали постери.
З учнями 7 класу проведено бесіду з елементами тренінгу на тему «Кібербезпека: основи інформаційної безпеки підлітків в Інтернеті». Учні розглянули питання безпеки дітей в Інтернеті в Україні та світі, проблеми Інтернет-залежності у підлітковому віці, проблеми Кібер-булінгу у віртуальному світі.
Під час виконання практичних завдань учні називали переваги й недоліки Інтернету, пояснювали відмінності між поняттями «булінг» і «кібербулінг»; демонстрували уміння захищати персональні дані, уникати ризикованої поведінки в Інтернеті.
З учнями 8 класу проведено інформаційну годину «Безпечний Інтернет та соціальні мережі». Діти познайомилися з походження термінів «Кібер-хуліганство», «Грифери». Дізналися про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах. З метою подолання загрози в соціальних мережах, познайомилися з правилами безпечного користування Інтернетом. Розуміючи, що Інтернет став невід`ємною частиною їхнього життя, взяли участь у тестуванні на виявлення комп`ютерної залежності.
Для учнів 1 класу проведена бесіда "Безпека в Інтернеті", в ході якої учні взяли участь у грі «Сім золотих правил поведінки в Інтернеті». Діти переглянули казку про правила безпеки в Інтернеті. Під час роботи в групах закріпили знання з даного питання.
З метою уникнення загроз та небезпек в Інтернеті з учнями 3 класу проведено урок-вікторину «Безпечний Інтернет», в ході якого організовано перегляд "Фіксики-Обережно в Інтернеті". Під час обговорення діти досліджували позитивні і негативні сторони Інтернету; поглибили знання про те, яку інформацію можна викладати в мережу, а яку не варто; про спілкування в Інтернеті з незнайомими людьми, що приховує суттєву небезпеку. У підсумку проведено вікторину «Правила безпеки в Інтернеті»
У наш час особливо важливого значення набуває інформація. Найбільш зручним способом одержання й передачі її є використання глобальної мережі Інтернет, яка може бути як всесвітньою енциклопедією, так і зловісною павутиною, яка губить людей. Не винятком є і учні початкових класів, які все частіше користуються інформаційними ресурсами мережі. З учнями 4 класу був проведений урок з елементами тренінгу «Безпечний інтернет», який дав можливість учням закріпити знання про безпеку в Інтернеті та застосовувати правила безпечної поведінки на практиці.
З учнями 2 класу був проведений урок «Моя суперсила – безпека в Інтернеті», метою якого було сформувати у дітей навички безпечної поведінки в Інтернеті. Урок створено за мотивами казки «Хаппі та її суперсила», авторки – Іри Бови.
Під час уроку були використані персонажі твору – мушка Мо (герой, який врятував черепашку у ситуації онлайн-небезпеки), черепашка Хаппі (головний персонаж казки) та тритон Тритон (злочинець).
Діти мали можливість прослухати казку про черепашку Хаппі, яка спілкувалась з незнайомцем в Інтернеті. За допомогою запитань, які були виділеними в тексті, з дітьми було розглянуто правила онлайн-безпеки. Далі на учнів чекали різноманітні інтерактивні вправи:
1. Вправа «Моя онлайн-безпека».
2. Складання онлайн-пазла з головною героїнею уроку – Хаппі.
3. Гра «Лабіринт» на інтерактивній платформі.
4. Розмальовка.
- проведено інтерактивнезаняття з учнями 5 класу “Безпечнийінтернетдля тебе” з використаннямвідеоматеріалів на YouTubeканаліСпільнотиПрограмиАкадемійCisco в Україні (в записі) та відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_q7Sup1veaU,https://www.youtube.com/watch?v=oaAASnMKUkU;
- інтерактивне заняття з учнями 7класу «Я вмережі інтернет» та перегляд відеоматеріалів на YouTube:https://www.youtube.com/watch?v=PiA_N_uI5R8;короткі ролики про права людини онлайнhttps://www.youtube.com/channel/UCeuQLmBXJMdjLl5lUEUQDlA
- заняття для учнів 8 класу «Основні правила безпечної поведінки в Інтернеті», використовувалися відеоматеріали на YouTube каналі за посиланнями: https://www.youtube.com/watch?v=UjowsDi1De4&t=241s, https://www.youtube.com/watch?v=VlfVagR6Ouw
короткі ролики про права людини онлайн https://www.youtube.com/channel/UCeuQLmBXJMdjLl5lUEUQDlA
- тренінгове заняття«Кібербулінг та агресія в інтернеті: способи захисту» учні 10-11 класу;
1-переглянули відеоролики «Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою», створений у межах Всеукраїнської кампанії проти кібербулінгу Docudays UA. Анімація заснована на реальній історії школярки, яка змогла захиститися від кібербулінгу;
2 -відеоролик «Як я став кіберсупергероєм» (engsub). Документальний анімаційний ролик «Як я став кіберсупергероєм» створений у межах Всеукраїнської кампанії проти кібербулінгу DocudaysUA. Анімація заснована на реальній історії школяра;
3 -відеоролик «Mr. Nox». Документальний анімаційний ролик «Mr. Nox» створений у межах Всеукраїнської кампанії проти кібербулінгуDocudaysUA. Анімація заснована на реальнійісторіїшколярки, яка змогла захиститися від кібербулінгу.
Коментарi